7/12/2015

Love Stuff: The bump edition


As I mentioned in the previous post, being pregnant came with a few challenges, changes and some observations that I would like to share with you. All in the Love Stuff section, about stuff that I love (duh!)

Challenge 1: Getting dressed. And still looking good.
First thing I bought after I learned I got pregnant? A very cropped, black faux leather jacket (this one). Rationally: it doesn't matter how big the bump would get, it would always fit, ha! Emotionally: I NEEDED to buy a kick-ass, hot piece that would compensate for the a little bit scary process of turning into a responsible, caring grown-up. A mom. Of course I hope to be the best mom, but in a cool jacket. Around the same time, I also got the need for a tattoo... no, I didn't get it. Yet.

Challenge 2: Find the pieces
Fact is that the selection of maternity clothes in shops is miserable. It either doesn't exist or has nothing to do with fashion. Or, for that matter, with good taste. As if a lot of brands assume that by getting pregnant you suddenly fall in love with flowers, abstract patterns in strange colour combinations or generally infantile design. You can find some basic pieces in the maternity section at H&M in Eurovea, but saving the day are online shops and their maternity ranges like Topshop, Lindex, Asos.
Luckily, it seems to me, there is not so much you need to buy anyway. Okay, obviously bras, you have to (the best selection they have in Lindex - all different shapes going up to bigger sizes that in the past seemed... unreal), also some pieces that accomodate your bump - like comfortable leggins and jeans with those special elastic waist bands. Otherwise I had lots of basic, well fitting pieces like long cotton vests, tunics or oversized shirts from my man's wardrobe.

Change 1: from over-sized to skin-tight
Up untill my bump seemed to be showing and I have passed that awkward phase where you are sure people around you must think you have let yourself down and gained sooo much weight (true story, I was at a photo shoot in January with lots of beautiful fashion people and felt they MUST think I spent Christmas in the potato salad bowl. Later turns out, no one did. Lesson learned: stay calm.) Anyway, up to that point, I was more into over-sized, interestingly cut and shaped pieces. From the moment on the bump was visible, I started wearing simple, curve-hugging pieces that showed the bump in its beauty. In loose clothing I would probably feel like hiding under a massive, unshapely tent.

Fun fact: Stripes
One observation: marine stripes look best on: 1. well, marines and sailors, 2. really thin women, 3. really pregnant women. I have always loved stripes, but I did hesitate from time if they maybe are making me look wider, but now, the bigger the bump, the better it looks in stripes. On the picture above, only a fragment of my stripes collection.

Challenge 3: Skincare
The changing body and growing bump with a human being inside IS nature's biggest miracle, really, and it always keeps me amazed, but hello, later I want my body back! Just like under No 1 about the mama in the cool jacket body. Thankfully as the bump grows, everything seems to blossom and grow and glow by itself, without much help: your skin, hair, nails. And for the growing bump I googled and searched and read and decided to go for Mama Bee from Burt's Bees and have been using it religiously. So far so good, thumbs up! I also love a body scrub for a little pampering in the shower.

Challenge 4: Staying fit
The last months of pregnancy I got very often asked (or rather was being told) that my back must hurt now. Growing up fast as a teenager to 184 cm and working behind the computer as an adult, I know something about back and spine aches. My answer for not feeling any back pain even now, with a medium size disco ball instead of my stomach: 9 years of Pilates. Up until today. And if little M doesn't change her mind, I am going tomorrow as well. Here to this studio. And thanks to Denisa, who by now knows my back as the palm of her hand. Honestly, I swear by Pilates.
And because moving made me feel good, after giving up gym somewhere around halfway through, I added another lesson of Pilates and pregnancy yoga with Katka, who knows and is known by half of the pregnant women in Bratislava.

Challenge 5: Staying (mentally) fit
I read one very comprehensive book on pregnancy (I got the English version, but found it on Martinus in Slovak), did not read internet discussions, talked to close friends, asked my doctor lots of  questions and if for some reason felt a bit down or hesitant, I turned to the most funny, not-taking-shit-so-seriously mother of twins, Kristína Farkašová, and her blog about motherhood. Unfortunately, the blog has been taken down (boooh!) for the reason that the texts will appear in Kristína's book coming out this September (yay!), until then you can follow her and her striped T-shirts on her FB page.

Uff, if you got all the way here, thanks for reading! If there is something I forgot to mention, want to share your own experiences, please do so. Or you can find all the previous Love Stuff articles here. Have a great week!


Ako som spomínala v predošlom poste, tehotenstvo so sebou prinieslo nejaké výzvy, zmeny a zopár pozorovaní, o ktoré sa s vami chcem podeliť. Všetko pod hlavičkou rubriky o veciach, ktoré mám rada:

Výzva 1: Obliecť sa. A vyzerať/cítiť sa v tom dobre.
Prvý kúsok oblečenia, ktorý som si v tehotenstve kúpila? Skrátená, čierna bunda z umelej kože (táto). Racionálny dôvod: je jedno, aké veľké mi narastie brucho, stále sa do nej vmestím. Emočný dôvod: POTREBOVALA som si kúpiť parádny, troška rokerský, horúci kúsok, ako kompenzáciu s obavami očakávaného procesu zmeny na zodpovednú, starostlivú, dospelú osobu. Mamu. 
Jasné, že chcem byť tá najlepšia mama, akurát v cool bunde. S rovnakým mentálnym postojom som pocítila potrebu dať si tetovanie... Nie, nemám ho. Zatiaľ. 

Výzva 2: Nájsť oblečenie
Výber tehotenských vecí v obchodoch je mizerný. Teda, je buď neexistujúci alebo nemá nič spoločné s módou, dokonca často ani so základným vkusom. Akoby si mnoho výrobcov myslelo, že v momente, keď otehotniete, sa vám znenazdajky začnú páčiť kvetinky, abstraktné vzory v čudných farebných kombináciách alebo celkovo infantilný (ne)dizajn. Pár základných kúskov sa dá nájsť v H&M v Eurovei, lepší výber však majú tehotenské sekcie online shopov ako Topshop, Lindex, Asos.
Našťastie sa mi zdalo, že na tých pár mesiacov si toho vlastne ani netreba tak veľa kupovať. Oukej, je jasné, že podprsenku musíte (možno až dvakrát. Najlepší výber majú v Lindexe - rôzne tvary a do rôznych veľkostí, ktoré vám predtým prišli... nereálne) ako aj pár vecí, do ktorých sa vám vmestí brucho, ako pohodlné legíny a džínsy s elastickým pásom. Ináč som nosila kopec obyčajných, dobre padnúcich kúskov ako dlhých bavlnených tielok, tuník alebo košieľ zo šatníka môjho chlapa.  

Zmena 1: prechod z over-sized ku skin-tight
Až kým zmena vo veľkosti bruška nezačala byť viditeľná a ja som prešla tou nepríjemnou fázou, keď ste si isté, že všetci okolo vás si musia myslieť ako ste sa cez Vianoce spustili a riadne pribrali (true story. Začiatkom januára som bola na fotení s hromadou krásnych fashion ľudí a odišla s poctiom, že Bože, oni si URČITE mysleli, že som celé Vianoce strávila v mise so zemiakovým šalátom. Neskôr vysvitlo, že to nikomu ani nenapadlo. Ponaučenie: kľud.) Každopádne, do toho momentu som bola skôr fanúšikom over-sized, zaujímavo strihaných, štrukturovaných vecí. Od toho momentu som začala nosiť obtiahnuté kúsky, ktoré ukázali zmeny v celej ich kráse. Vo voľných veciach by som sa cítila akoby som sa schovávala pod neforemných stanom, brrr... 

Pozorovanie: Pásiky
Pozorovanie posledných mesiacov: pásiky vyzerajú najlepšie na: 1. námorníkoch, 2. naozaj tenkých ženách, 3. naozaj tehotných ženách. Pásiky som mala vždy rada, ale z času na čas som zapochybovala, či ma naozaj nerozširujú. Ale teraz: čím guľatejšie brucho, tým lepšie v pásikoch vyzerá. Na obrázku hore fragment mojej zbierky pásikov.

Výzva 3: Pokožka
Zmeny tela a to, že vnútri tej diskogule rastie ľudské stvorenie, jednoducho JE najväčší zázrak prírody, bez debaty. Ešte stále ma to udivuje a ohromuje, ale pardón, neskôr si poprosím späť svoje telo! Presne v zmysle prvého bodu o mame v cool bunde tele. 
S rastúcim bruchom som mala pocit, že rastie a kvitne všetko: pokožka, vlasy, nechty. A čo sa týka kože, pustila som sa do googlenia, rešeršu a čítania a vybrala som si krém Mama Bee od Burt's Bees a používala ho oddane a opakovane. Zatiaľ palce hore! Plus sa občas rozmaznávam telovým peelingom.

Výzva 4: Ostať fit
Posledné mesiace často dostávam otázku (alebo skôr mi je oznámené), že ma fakt musí bolieť chrbát a kríže. Keď ako decko rýchlo vyrastiete do 184 cm, a ako dospelý pracujete za počítačom, o trápeniach s chrbticou niečo viete. Dnes je moja odpoveď jednoduchá: 9 rokov pilatesu. Až doteraz. A ak si to malá M nezmyslí inak, idem aj zajtra. Po celý čas chodím do tohto štúdia, je to moja záchrana pri rýchlom životnom tempe. A vďaka Deniske, ktorá moju chrbticu pozná naspamäť. Občas preháňam, ale na pilates naozaj nedám dopustiť. A keďže pohyb mi robil od začiatku tehotenstva dobre, po pár mesiacoch som fitko nahradila ešte jednou hodinou pilatesu a pridala gravidjogu u Katky, ktorá pozná a ktorú pozná polovica tehotných žien v Bratislave. 

Výzva 5: Ostať (mentálne) fit
Takže, o tehotenstve som si prečítala jeden kus zrozumiteľne napísanej knihy (ja mám anglickú verziu, ale v Martinuse je v slovenčine), nečítala internetové diskusie, rozprávala sa s blízkymi priateľkami, pýtala sa otázky mojej lekárky, a keď som sa z nejakého dôvodu cítila neisto, v panike alebo mala obavy, klikla som si na blog najvtipnejšej matky dvojičiek, písaný s dostatočným nadhľadom. Blog momentálne bohužiaľ neexistuje (bú!) pretože Kristína vydáva v septembri knihu, v ktorej budú aj texty z blogu (hurá!). Zatiaľ ju a jej autorské pásikované tričká môžete sledovať na Facebooku.

Uff, ak ste sa v čítaní dostali až sem, ďakujem za čas a trpezlivosť! Ak som na niečo zabudla alebo máte chuť dodať, podeliť sa, dajte vedieť v komentároch. A ak máte chuť, všetky predošlé články z tejto rubriky Love Stuff nájdete tu. Krásny týždeň prajem!

5 comments:

  1. Suhlasim s online shoppingom, Next, Gap, Seraphine a Esprit boli super aj na formalne oblecenie do prace...co sa kozmetiky tyka tehotensky olej od Weledy sa mi velmi osvedcil, ma najvyssiu koncentraciu vitaminu E zo vsetkych tehotenskych mazadiel na trhu (aspon podla mojho sukromneho prieskumu😊) Kniham som velmi nedala ale Gonzalesova Breastfeeding made easy mi pripada ako velmi dobre informacne spracovana a dodavajuca sebavedomie buducim mamam aby nedali na babske rady ale riadili sa vlastnym instinktom...prajem hladky priebeh porodu (ak nieco take existuje) a zdravu malu princeznu...ja uz tiez kazdy den netrpezlivo vyckavam den D...4 days to go👶

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gabi, tak to drzim palce tiez, nech sa vsetko vydari! :-) A dakujem za doplnenie, tu knihu pozriem urcite, to je este tema, ku ktorej som sa nedostala. Vsetko dobre! :-)

      Delete
  2. tak moje bábatko tento rok maturovalo..:)
    hlavne správne dýchať (to je ako?) a nech sa maternica usmieva...povedal by ketut
    enrú

    ReplyDelete
  3. Super postrehy, hned som sa dala inspirovat a kupila si kratku bundicku, ale riflovu :). Bol to sice boj, ale nasla som v H&M. Co sa tyka pekneho a styloveho tehotenskeho oblecenia, tak v Nitre clovek nenajde ani to nestylove. Velke sklamanie. Vsetko je v BA. Takze aj tak, je tehotna zena odkazana na internet. Tonbogirl, tesim sa na dalsie tvoje prispevky ;)... Silvia

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete